Przedsiębiorstwa decydujące się na wzięcie udziału w targach branżowych oraz innych wydarzeniach, które mają na celu pomóc w wypromowaniu marki, zobowiązane są nie tylko do przygotowania materiałów reklamowych, ale też obsługi, która zadba o właściwy kontakt z klientem co będzie skutkowało przyszłą współpracą. Obowiązki te sprawiają, że wielu przedsiębiorców decyduje się na wynajęcie hostess, które podejmują się profesjonalnego wykonania obowiązków. W pierwszej chwili wydaje się, że znalezienie hostessy na eventy nie jest trudne. Okazuje się jednak, że duży wybór przedstawicieli tego zawodu utrudnia podjęcie odpowiedniej decyzji.

Zainwestuj w czynnik ludzki

 

Hostessa prezentująca markę na różnego rodzaju eventach wbrew pozorom ma ogromny wpływ na podjęcie ostatecznej decyzji Klientów w zakresie dalszej współpracy. W trakcie targów, konferencji, bankietów, gali i innych wydarzeń hostessa jest wizytówką firmy, dla której pracuje. Dlatego warto wybrać osobę, która posiada umiejętność nawiązywania relacji i rozmowy z potencjalnymi i aktualnymi klientami odwiedzającymi stanowisko. Ostatnim kryterium, jakim należy się kierować przy wyborze hostessy powinna być uroda. Profesjonalna i najlepsza hostessa umiejętnie wyróżni Twoje stanowisko na tle innych konkurencji. Wielu przedsiębiorców przyznaje, że część nawiązywanych transakcji handlowych wynikała z sympatii do sprzedającego.

Postaw na sprawdzoną agencję hostess

Aktualnie możemy znaleźć mnóstwo ofert profesjonalnych agencji hostess, zatem w jaki sposób w gąszczu ofert znaleźć jedyną i właściwą? Podjęcie ostatecznej decyzji należy poprzedzić przeprowadzeniem reaserchu. Warto poświęcić odrobinę czasu i sprawdzić ofertę firmy jak i opinie o niej krążące. Profesjonalne agencje hostess mogą pochwalić się bogatym portfolio, w którym, znajdziemy różnego rodzaju wydarzenia w jakich brały udział wynajmowane przez nich hostessy. Portfolio to również element ułatwiający sprawdzenie stażu firmy jak i potwierdzenie posiadania doświadczenia w obsłudze konkretnych wydarzeń. Pamiętaj, że profesjonalna agencja wynajmu hostess powinna posiadać zawarte umowy z personelem oraz dysponować bazą kandydatek o różnych kwalifikacjach, umiejętnościach i urodzie.

Dlaczego warto postawić na reaserch?

Wyszukiwarka internetowa to podstawowe, ale i najskuteczniejsze narzędzie, pozwalające sprawdzić poszczególne agencje hostess. W pierwszej kolejności należy zweryfikować oficjalną stronę agencji. Warto zwrócić uwagę czy posiada profesjonalną i atrakcyjną stronę, portfolio oraz blog firmowy. Fachowe podejście do tych kilku elementów jest potwierdzeniem, że oferta firmy jest godna przemyślenia. Kolejnym miejscem wartym sprawdzenia powinny być media społecznościowe – należy zwrócić uwagę na częstotliwość aktualizacji danych. Podejrzenia powinny wzbudzić agencje mało aktywne. Dodatkowo warto pamiętać, że wszelkie media społecznościowe to miejsca, w których można znaleźć portfolio i obejrzeć fotorelację, z eventów – można zapoznać się z tzw. backstage’em ich pracy. Istotne przy wyborze odpowiedniej agencji są opinie znajdujące się zarówno w wyszukiwarce Google jak i na Facebooku czy Linkedin. Po wstępnej analizie warto skontaktować sie z rozpatrywaną agencją i zadać kilka pytań, które ułatwią decyzję.

1. Czym agencja hostess kieruję się przy wyborze personelu — na pewno pojawią się różne odpowiedzi. Według nas czynnikami, które powinny przekonać Cię do zdecydowania się na daną agencję to naturalność, wysoka kultura osobista, bardzo dobrze rozwinięta komunikatywność, odwaga i zaangażowanie w wykonywane obowiązki, umiejętność odnajdywania się w sytuacjach stresowych oraz pozytywne nastawienie.

2. Czy dana agencja oferuję program lojalnościowy — ta informacja będzie dla Ciebie dodatkową zachętą do nawiązania długotrwałej współpracy. Uzyskanie w przyszłości zniżki na wynajmowane przez Ciebie usługi hostess pozwoli na zaoszczędzenie pieniędzy.

3. Czy agencja hostess działa elastycznie — większość firm pracuję w stałych godzinach między 8:00, a 18:00. Natomiast dużo akacji odbywa się poza ramowymi godzinami. Ważne jest to, aby agencja zapewniła Cię, że jest dostępna na każdym etapie realizacji usługi. Wsparcie od firmy, która wynajmuje personel hostess na eventy jest kluczowy, ponieważ na bieżąco może ona reagować i zapobiegać różnym i nietypowym sytuacjom.

4. W jaki sposób rozliczamy się za współpracę — najlepszym rozwiązaniem jest rozliczenie się jedną fakturą. Wynagrodzenie dla hostess leży po stronie agencji, a Ty nie musisz się tym martwić.

5. Czy agencja oferuję jednolite stroje — możliwość wyboru ubrań dla hostess będzie dodatkowym plusem przy wyborze idealnej agencji.

6. Czy agencja działa na terenie całej Polski – dla Twojej wygody warto nawiązać współpracę z agencją, która dysponuje personelem w każdym województwie. Dzięki temu będziesz mógł zorganizować promocję swojej marki w każdym miejscu w Polsce, współpracując tylko z jedną firmą.

Umów się na spotkanie

Po wstępnym wybraniu określonej agencji, kolejnym krokiem powinno być spotkanie z jej przedstawicielem. Wiele agencji hostess specjalizuje się w określonych działaniach – oferta niektórych obejmuje poza możliwością wynajmu hostess, fotomodelki bądź też dziewczyny do pokazów fryzjerskich. Wybór odpowiedniej agencji powinien być uzależniony od Twoich potrzeb – rodzaju eventu, czasu trwania, oczekiwań względem hostessy. Ustalając te dane, warto skontaktować się z agentem i sprawdzić czy będą w stanie podołać stawianemu wyzwaniu. Oczywiście, można postawić na kontakt telefoniczny albo mailowy, jednak osobista rozmowa pozwala lepiej poznać agencję.