Sample, czyli Działanie Wielotorowe w Strategii Marketingowej
Sampling produktów to forma reklamy, która ma na celu poszerzenie grona odbiorców i pobudzenie relacji pomiędzy producentem a sprzedawcą i konsumentem. Jest to zespół działań dzięki, którym przyszły nabywca może poszerzyć swoją wiedzę na temat promowanych produktów przed podjęciem decyzji o ich zakupie.
Sampling stanowi klasyczną metodę wsparcia sprzedaży poprzez dotarcie bezpośrednie do konsumenta wraz ze skłonieniem do wypróbowania próbki produktu. Kampanii samplingowej zazwyczaj przyświeca główny cel — zwiększenie świadomości marki, zdobycie potencjalnych klientów. Firma, szczególnie wypuszczając na rynek nowy produkt, powinna być świadoma, że skuteczna promocja sprzedaży, czyli taka, która wpływa znacząco na wzrost zysków, musi obejmować działania wielokanałowe. Oczywiście wszystkie powinny być spójne z całą strategią komunikacji. Tu z pomocą przychodzi tzw. sampling, czyli rozdawanie próbek produktów zgodnie z zasadą spróbuj to nic nie kosztuje! To wbrew pozorom bardzo ważne, gdyż wielu z nas chętnie korzysta z możliwości wcześniejszego przetestowania produktu i sprawdzenia, czy spełnia on nasze oczekiwania, czy jednak coś jest z nim nie tak. Jeśli przejdzie taki test pozytywnie – wówczas istnieje realna szansa na wybranie właśnie jego w trakcie zakupów.
Sampling produktów
Dystrybucja próbek i gadżetów dostarcza konsumentom czas na przetestowanie produktu oraz wyciągnięcie wniosku i opinii na jego temat. Sampling marketing produktów to nie tylko działanie opierające się na rozdawaniu próbek produktów, to także dotarcie do właściwej grupy docelowej z angażującym komunikatem pobudzającym chęć posiadania danego produktu.
Hostessy sampling są odpowiedzialne za nawiązanie bezpośredniego kontaktu z potencjalnym konsumentem w miejscach sprzedaży np. sklepach, marketach, podczas konkretnych wydarzeń albo innych miejscach realizacji akcji samplingowych. Podczas przeprowadzanego samplingu produktów hostessy wręczają także konsumentom materiały i ulotki informacyjne, a także bony promocyjne. W całej kampanii samplingowej najważniejszy jest właściwy produkt w odpowiedniej jakości aby nie wzbudzał negatywnych odczuć oraz dostarczenie go odpowiednim osobom.
Hostessy do Rozdawania Bezpłatnych Próbek Produktów
Sampling produktu cieszy się powodzeniem w:
Branży spożywczej,
Branży drogeryjnej,
Branży perfumeryjnej,
Branży żywnościowej,
Branży cukierniczej.
Sampling materiałów reklamowych przeprowadzany jest:
W punktach sprzedaży detalicznej
W galeriach i centrach handlowych
Na wydarzeniach – koncertach, imprezach sportowych
Na targach i konferencjach
Na parkingach przed siedzibami firm.
Hostessy do Samplingu i Testowania Produktów
Jaką korzyść mogą przynieść Twojej firmie?Organizowanie profesjonalnych akcji samplingowych
Podczas organizowania takiej akcji warto oddać jej kompleksową obsługę profesjonalnym hostessom z agencji. Firma nie musi obawiać się, że coś pójdzie nie tak lub że jej wizerunek zostanie w jakikolwiek sposób nadszarpnięty.
Współpraca z agencją hostess gwarantuje właściwe podejście do odbiorców, do potencjalnych klientów. Wszystko jest wcześniej ustalone – zarówno jeśli chodzi o ogólny zarys kampanii marketingowej danego produktu, jak i sposób mówienia o nim, określania go konkretnymi słowami.
Takie małe kwestie mają w ostatecznym rozrachunku wielkie znaczenie. Szczególnie w przypadku wejścia na rynek z nowym produktem, który nie jest jeszcze znany. Wówczas najlepiej jest utrwalić jeden jego obraz w świadomości nabywców, oczywiście najlepiej ten dobry i wyjątkowy.
- Szybkie budowanie marki i podejmowania decyzji o zakupie, z natychmiastowym, wymiernym wpływem na sprzedaż 100%
- Zachęcenie konsumentów do wypróbowania produktu w pobliżu miejsca zakupu 100%
- Dostarczenie jak największej liczby bezpłatnych produktów do rąk docelowych odbiorców w jak najlepszym czasie 100%
Prezencja, Wiedza, Doświadczenie – Hostessy na 100%
Odpowiednio przeprowadzony sampling produktów gwarantuje wzrost zainteresowania klienta, który mając pozytywne skojarzenia i odczucia, będzie chętny do jego nabycia. Przełoży się to tym samym na wzrost sprzedaży produktu. Ważne jest zatem zatrudnienie osób, które znają się na tego typu akcjach marketingowych.
Hostessa do samplingu produktów wyróżnia się nie tylko atrakcyjnym wyglądem, ale i wiedzą, ma bezpośredni kontakt z klientem i w konkretny sposób zachęca do jego zakupu. To z nią można szerzej omówić cechy produktu, bliżej się z nim zapoznać.
Spoczywa na niej duża odpowiedzialność – jest wizytówką firmy i dba o najlepsze pierwsze wrażenie – produktu z konsumentami i firmy z konsumentami. Zaangażowanie hostess zwiększa tym samym efektywność akcji reklamowej.
- Dotarcie do sprecyzowanej grupy docelowej, z dopasowanym produktem do charakteru działań oraz miejsce odbywania samplingu produktów. 100%
- Przekazywanie informacji na temat produktów wraz z wpłynięciem na opinie konsumenta 100%
- Tworzenie osobistych interakcji między marką a konsumentami, z odpowiednim umiejscowiony zachęca do zakupów pod wpływem impulsu. 100%