Na czym skupić się tworząc portfolio? – podstawowe reguły

Wysoka jakość zdjęć, odpowiednie kadry wyraźnie przedstawiające twarz oraz sylwetkę w naturalnej pozycji i ubiorze – to zasady, którymi powinna kierować się hostessa podczas tworzenia swojego portfolio. Bez niego trudno byłoby działać w branży eventowej. Dlaczego jest tak ważne i jak je stworzyć?
Hostessy Poznań stała współpraca

Portfolio – obowiązkowa wizytówka każdej hostessy

Uśmiech, pewność siebie, naturalność, atrakcyjny wygląd, inteligencja, odpowiednie kompetencje – to cechy wyróżniające hostessę, która profesjonalnie zajmie się obsługą danego wydarzenia. Nie można jednak zapominać o wręcz kluczowej kwestii. Mianowicie chodzi o portfolio – to właśnie na jego podstawie zarówno agencja hostess, jak i klienci oraz firmy, dobierają właściwe i pasujące im do realizacji konkretnego zlecenia kandydatki. Zasada stworzenia dobrego portfolio dotyczy zarówno osób dopiero stawiających pierwsze kroki w branży, jak i doświadczonych hostess.

Jak powinno wyglądać portfolio hostessy?

Już wiadomo, że każda hostessa musi mieć portfolio, a w nim wysokiej jakości zdjęcia. Oczywiście najlepiej, jeśli wykona je profesjonalny fotograf, jednak w obecnych czasach możliwe jest stworzenie zdjęć naprawdę dobrej jakości nawet za pomocą smartfona. Przede wszystkim należy zadbać o odpowiednie oświetlenie, które nie będzie przekłamywać kolorów ani sprawiać, że skóra będzie wyglądała szaro, żółto czy pomarańczowo. Istotne jest też tło – powinno być jasne i gładkie, bez wzorów i widocznej faktury. Należy skupić się na kilku kadrach. Najważniejsze jest wyraźne przedstawienie twarzy oraz sylwetki. Oczywiście tutaj trzeba pamiętać, że kluczem jest naturalność – naturalna mimika, widoczne kształty i proporcje ciała. Nie ma mowy o silnym makijażu czy luźnym ubraniu. Co więcej, w przypadku zdjęć, które znajdą się w portfolio, trzeba szczególnie uważać, by nie przesadzić z ich obróbką. A już absolutnie nie ma mowy o mocnym retuszu. Fotografie mają prezentować prawdziwy wizerunek hostessy, a nie jej zakłamany obraz.

Twarz, sylwetka – jakie jeszcze zdjęcia są w portfolio?

Portfolio to nie tylko niezbędna wizytówka profesjonalnej hostessy, ale także miejsce, gdzie można pokazać swoje doświadczenie i zrealizowane zlecenia. Warto zatem na bieżąco udostępniać zdjęcia z pracy, najlepiej różnorodne, tak by potencjalny klient mógł zobaczyć daną kandydatkę w różnych odsłonach i przy różnego typu eventach. Warto mieć na uwadze, że za pomocą prawidłowo stworzonego i przede wszystkim aktualnego portfolio hostessy zwiększają szanse na zainteresowanie sobą potencjalnych zleceniodawców.