web analytics

Obecność na różnego rodzaju targach branżowych jest nadal jedną z najpopularniejszych form promocji przedsiębiorstwa lub marki. O czym warto pamiętać przy promowaniu swojej firmy na targach?

Współczesna forma targów branżowych opiera się nie tylko na budowaniu stoisk i prezentowaniu oferty przedsiębiorstwa. Biorąc udział w tematycznych imprezach, odwiedzający ma szansę na realne skorzystanie z produktu lub usługi, może oglądać różnego rodzaju występy artystyczny czy pokazy oraz wystartować w konkursach bądź zabawach. Istnieje wiele elementów skutecznej kampanii na targach branżowych – co zrobić, żeby zachęcić gości do odwiedzenia Twojego stoiska?

Zacznij od planu

Jak każde działanie marketingowe, również trade show marketing, czyli obecność na targach branżowych, powinien opierać się na wcześniej stworzonym planie. Trzeba zawrzeć w nim cele, które chcesz osiągnąć: zachęcenie do współpracy nowych klientów bądź partnerów biznesowych, pozyskanie leadów, zwiększenie świadomości marki czy sprzedaż produktów bądź usług. Jeśli określisz cel, łatwiej będzie Ci zaplanować działania, które przeprowadzisz.

Na tym etapie nie można pominąć również sprecyzowania budżetu, który będzie przeznaczony na udział w targach, zbudowanie stoiska targowego czy wynajem osób promujących stanowisko (hostessy, promotorzy, pracownicy obsługujący urządzenia czy świadczący inne usługi związane z Twoją branżą). Uwzględnij w planie wszystkie wydarzenia, w których chcesz wziąć udział.

k

Zaprojektuj stoisko targowe

Każde stoisko targowe powinno być estetyczne i funkcjonalne. W stworzeniu takiej przestrzeni liczy się przejrzystość, odpowiednie oświetlenie, a także podzielenie stanowiska na strefy:

  • aktywną – w celu nawiązania kontaktu z odwiedzającym i poznania jego potrzeb,
  • pasywną – odwiedzający ma możliwość samodzielnego zapoznania się z materiałami reklamowymi,
  • intensywną – miejsce, gdzie możesz dokładnie przedstawić swoją ofertę, przeprowadzać negocjacje oraz sfinalizować umowy.

Nie zapominaj o tym, żeby wygląd stoiska był spójny z identyfikacją wizualną Twojego przedsiębiorstwa. Jeśli przedstawicielami stanowiska będą pracownicy firmy, hostessy lub promotorzy, najlepiej, by byli oni ubrani w firmową odzież z logo.

A

Call to action w praktyce

Nie bój się stosować narzędzi CTA (call to action), by przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta czy kontrahenta. Zainteresujesz go wyglądem stoiska oraz przeróżnymi materiałami reklamowymi: banerami, plakatami, ekranami, pakietami informacyjnymi. Nie zapomnij również o tym, żeby wszelkie materiały dostępne w formie tradycyjnej były także dostosowane do urządzeń mobilnych (hashtag lub kod QR w różnych formatach[1]: micro, iQR, frame itd.).

Wynajem hostess - agencja z Rzeszowa

Obecność na targach branżowych to nie tylko oczekiwanie na gości przy stanowisku. Sposobem na zwiększenie zainteresowania swoją ofertą jest wynajem hostess, które dodatkowo wypromują markę lub przedsiębiorstwo, rozdając upominki lub ulotki przechodniom i zapraszając ich do konkretnego stanowiska. Nasza agencja hostess zajmuje się doborem najlepszych osób na konkretne targi branżowe. W zależności od tematyki wydarzenia reprezentantki posiadają niezbędną wiedzę na temat branży oraz marki, a także odznaczają się przyjazną osobowością, otwartością oraz miłą aparycją.

Nasze hostessy mogą pomóc w promocji Twojej firmy w Rzeszowie, Krakowie, Poznaniu oraz w innych miejscowościach, w którym organizowane są profesjonalne targi branżowe. Trade show marketing to inwestycja, dzięki której zwiększysz obrót w swoim biznesie.

translate