Wizerunek kobiety biznesu – podstawowe reguły ubioru hostess
Nie od dziś wiadomo,
że ubiór zawsze pełni bardzo ważną rolę. W pewnych zawodach i sytuacjach obowiązuje mniej lub bardziej formalny dress code, czyli zbiór zasad dotyczący odpowiedniego doboru garderoby do miejsca i okazji. Oczywiście najważniejszymi cechami
profesjonalnej hostessy jest umiejętność odnalezienia się w każdej sytuacji, pewność siebie, łatwość nawiązywania kontaktów, kompetentność oraz szczery uśmiech. Trzeba jednak pamiętać, że wszystko to musi iść w parze z odpowiednim ubiorem – jesteśmy najczęściej oceniani właśnie na podstawie wyglądu. Strój hostessy to jeden z elementów promowania danego produktu czy usługi, a jak wiadomo –
przyciągnięcie uwagi przełoży się na rozpoznawalność marki. To niewątpliwie klucz do sukcesu.
Firmowy strój czy własny komplet?
Podczas wykonywania zleceń hostessa może otrzymać cały strój od agencji, w której pracuje, bądź samą koszulkę z logotypem promowanej firmy. Często jednak ma miejsce sytuacja, że zakłada ubrania z własnej szafy. Wówczas otrzymuje wytyczne odnośnie na przykład konkretnego koloru koszuli, wyboru pomiędzy spódnicą czy spodniami oraz butami – na niskim czy na wysokim obcasie. Ważne jest zatem, by
każda hostessa posiadała dobrej jakości białą oraz niebieską koszulę, biały i czarny T-shirt, elegancką spódnicę i spodnie, dżinsy oraz buty typu balerinki, jak i szpilki czy buty na słupku. Dobrze także, by wśród tych ubrań znalazła się również klasyczna sukienka, najlepiej w czarnym bądź granatowym kolorze. Posiadanie ubrań spełniających wymogi zleceniodawców to duży atut dla każdej hostessy. Dodatkowo bez problemu sprawdzą się w wielu sytuacjach, nie tylko tych służbowych.